بی قرار

الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِیِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ

بی قرار

الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِیِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ

رضا(ع) غریب الغربا

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا 

به راستی چرا با وجود میلیونها زائر امام رضا(ع) را غریب الغربا نامیده اند... 

آری امام رضا(ع) در میان شیعیان خود هم غریب است 

امام سجاد(ع) فرمود: زهد و پارسایى ده جزء دارد، بالاترین درجه آن ، پایین ترین درجه ورع (پرهیز از گناه ) است ، و بالاترین درجه ورع ، پایین ترین درجه یقین است و بالاترین درجه یقین ، پایین ترین درجه رضا (به خشنودى خدا) است. 

امام رضا(ع) در بالاترین درجه رضا قرار دارد. 

امام باقرعلیه السلام فرمود: "ایمان یک درجه از اسلام بالاتر است، و تقوا یک درجه از ایمان بالاتر، و یقین یک درجه برتر از تقوا است." سپس افزود: " و لم یقسم بین الناس شیء اقل من الیقین"؛ در میان مردم چیزی کمتر از یقین تقسیم نشده است. 

با این حساب ما هنوز پایین ترین حد از رضا را هم نداریم. 

فک کنم دیگه مفهوم غریب الغربا جا افتاده باشه 

 

یا علی

نظرات 3 + ارسال نظر
بی قرار پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 15:46 http://biqarar.blogsky.com

سند احادیث هم در صورت نیاز موجوده

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 17:05

سلام
شهادت علی بن موسی الرضا(ع) رو
خدمت شما تسلیت عرض میکنم.

یونیکورن جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 19:34 http://silveraster.blogsky.com

سلام.

من مشهد دوست دارم. امام رضا دوست دارم. هر چیزی که منو به یادشون بندازه و به سمت شون ببره دوست دارم.

سپاس بابت پست تون.

شاد و سلامت باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد